duminică, 31 mai 2009

Parcul Natural Putna Vrancea

Mereu m-am intrebat, de ce naiba unii isi arunca gunoiul din mersul masii lor de fite sau nu...interesant e un lucru: le place sa fie "curat" in masina personala dar se debaraseaza de gunoi in capul altor participanti la trafic, pe strada, prin padure. prin parcuri sau pe unde le mai vine...oare ce-o fi in capul lor?! Gunoi sau creier? Cert e ca odata in plus m-am convins (asta daca mai era nevoie) ca educatia si respectul sint ceva rar desi culmea, sint la indemana oricui.
Acest fapt de netrecut cu vederea l-am remarcat intr-un periplu de o zi prin minunata tara a Vrancei. Unde am ajuns total intamplator si cumva ad-hoc intr-o vizita "de lucru" si pe la Lepsa. Am vizitat pensiunea Damatis (o puteti face si voi virtual pe www.pensiunea-damatis.ro) o locatie superba unde am mai fost dealtfel si cu alta ocazie, si am dat o fuga si pe la cascada Putnei care, spre marea mea surprindere si bucurie nu arata ca o groapa de gunoi asa cum sint paraiele de pe Valea Prahovei. Ei, ce-i drept am mai zarit cate un pet, ca doar sintem totusi in Romania dar, una peste alta restul se prezenta destul de bine. Reparasera gardul imprejmuitor si il asigurasera cu plasa pentru ca rapa spre cascada e destul de abrupta si periculoasa mai ales pentru copii. Poate ca de asta nici nu erau asa multe gunoaie, accesul pe mal facindu-se in conditii dificile, trebuie sa fii echipat cu bocanci daca nu pe riscul tau, iti poti rupe lesne picioarele. Eu stiam unde vin asa ca...eram in regula.
Peisajul la apus e superb si merita vizitatate si imprejurimile ca dealtfel tot Parcul Natural Putna Vrancea. In schimb drumul pana acolo e TEROARE. Se lucreaza din greu si au reusit deja sa faca o portiune buna din el, dar inca mai sint multe de facut. Au "scurmat" toate vechile podete ca sa le mai lateasca probabil si au lasat in urma ditamai craterele. Iar intrarea in Lepsa te lasa fara suspensii la masina. Ei asta e! Peste doi ani cand sper ca va fi si gata o sa fie frumos. Iar daca fac soseaua pana la Targul Secuiesc va fi o superba alternativa la drumul spre Brasov. Cei de pe ruta Galati, Focsani, Bacau, Iasi vor avea un drum de acces mai usor si mai reconfortant daca pot spune asa spre centrul tarii, decat orice alta varianta. Oricum cu prima ocazie, nu ratati sa vizitati Parcul Natural Putna si cam tot tinutul Vrancei pentru ca e intradevar un tarim de poveste, ca multe alte locuri din minunata noastra tara!

Niciun comentariu: