duminică, 12 iulie 2009

Parcul National Retezat pe locul 10 la New 7 Wonders


E o veste buna. Foarte buna. Sunt fericita ca am contribuit si eu cu un vot la aceasta campanie. Daca postul meu "Votati Retezatul la New 7 Wonders" v-a amintit sau v-a convins sa votati si voi, cu atat mai bine. Stiu ca in toata lumea asta larga, romanii s-au mobilizat pentru asta. Si am reusit sa aducem Retezatul pe un loc meritoriu.
Eu nu am fost niciodata in "Parcul National Retezat" desi, visez asta de la 15 ani cand, pe o ploaie care nu mai contenea, pe un varf de munte, undeva prin masivul Rodnei, un batran singuratic, care isi instalase cortul langa tabara noastra, imi vorbise de el. Il intrebasem care sint cei mai frumosi munti din tara, pentru ca, imi spusese ca ii urcase pe toti si mi-a povestit despre Retezat. Cum? l-am intrebat eu cu aroganta acelei varste, nu muntii Fagarasului sunt cei mai frumosi?! "Fagarasii sunt spectaculosi, dar cei mai frumosi sunt muntii Retezatului!", mi-a zis el. Si, de atunci, ma gandesc mereu sa ajung la ei.
Semy tocmai mi-a scris saptamana trecuta ca a trecut prin Retezat si o invidiam de aici, din Galatiul meu, imbacsit de caldura si poluare. Dar, intr-o zi o sa ajung acolo. Pana una, alta, il puteti vizita virtual, asa cum am facut si eu, pe http://retezat.ro/ . Sper, ca lumea sa inteleaga ca inainte de a colinda prin alte parti, e frumos sa iti cunosti si sa iti respecti propria tara, chiar daca, de cele mai multe ori reciproca nu e valabila, cel putin din partea locuitorilor ei.
Retezatul ar fi ramas o minune in sufletul meu, chiar daca nu ar fi fost pe locul 10 la New 7 Wonders.
E un vis pe care o sa mi-l implinesc in cele din urma si, atunci o sa vi-l impartasesc si voua. Umbra unui batran om al muntelui, pe care l-am cunoscut acum 18 in urma, ma asteapta acolo...

Niciun comentariu: