joi, 2 iulie 2009

Somn de voie si cazane de vanzare...







"Trai greu" si oboseala mare pentru tiganii veniti cu cazanele de alama la Targul Mestesugarilor din Parcul expozitiei din Iasi.
Vinerea trecuta am fost in Iasi si am vizitat impreuna cu mama si Stefan, manastirile Galata si Cetatuia, am urcat spre padurea Bucium, unde am luat o pauza de expresso si tarta cu nuci si inghetata si mi-am incheiat periplul in Copou, la Targul Cucuteni 5000. Nici nu puteam nimeri mai bine in Iasi...tot orasul mirosea innebunitor a tei, vremea a fost superba, parcurile exceptional ingrijite, cu minunate locuri de joaca pentru copii, iar de targ ce sa zic...imi venea sa las acolo si banii pe care nu-i aveam.
Au fost prezenti maestri ai olaritului din Catamarasti Deal si Dorohoi - Botosani, Branistea - Galati, Corund si Miercurea Ciuc - Harghita, Schitu Stavnic - Iasi, Baia Mare - Maramures, Vadastra - Olt, Marginea si Radauti - Suceava, Horezu, Lungesti si Vladesti - Valcea, precum si din Drochia, Ialoveni, Nisporeni si Chisinau.
Nici nu stiam unde sa ma uit mai intai...intr-un final am ales doua carafe mici de lut pentru vin fiert, ceramica Corond, cativa magneti de frigider, ceramica Horezu pictati alb-rosu, ca suvenir si doua bratari lucrate manual, din margele. Si, binenteles am facut fotografii. Ca cele de mai sus, temandu-ma sa nu se trezeasca tiganii si sa ma ia la fugareala ca-i pozez fara aprobare. Se stransese lumea in jurul meu si se amuza teribil de imaginea lor si de imaginatia mea ca ii fotografiam, fara sa imi pese, ca tot omul, de exponatele de la vanzare, ci mai degraba de niste burtosi adormiti si doborati de caldura si de oboseala.
Stefan a alergat dupa porumbei, dupa ce le-a dat sa manace ultimele lui grisine, pana i-a imprastiat pe toti. Am cazut franti de oboseala cand am ajuns acasa, seara tarziu, cu prada de la targ si cumparaturile de peste zi. A fost o zi frumoasa si daca ar fi sa ma reintorc in Iasi, in perioada teilor infloriti as face-o. Desi Iasul din "Lorelei" a lui Ionel Teodoreanu parea frumos in orice anotimp. Sper sa revin cat mai curand...

Niciun comentariu: