vineri, 2 aprilie 2010

Primavara



Daca primavara ar avea cuvinte ele ar fi un cantec.
Simbolurile ei sunt o joaca de copii. Manutele lor deseneaza stangaci, pentru prima oara in viata, fluturi colorati, flori cu petale rotunde, iepurasi cu urechi ascutite si mustati mirate...sub ochii mamei plini de dragoste. Primavara e vesela in sufletul copiilor.
Zarzarii au inflorit primii, parfumand orasul.
Iarna a trecut. Zapezile s-au topit, apele s-au retras intre malurile lor, pasarile s-au intors la cuiburile parasite in toamna, campurile au inverzit sub soare...
Se apropie sarbatorile...pe strazi deja e o nebunie...totul se invarte in jurul meu ca intr-un carusel...
Ma las purtata de acest vartej ametitor tinand o mana mica si calda in palma mea. Imi spune mereu, cu glasul lui dulce de copil, ca vine Pastele, ca vin iepurasii care trebuie sa ii aduca un cadou fiindca a fost cuminte... Iar mami ii va face biscuiti in forma de iepurasi si ingerasi si vom picta impreuna cele mai frumoase oua...
Cand primavara iti coboara in palma fluturand usor din aripi, incerci sa nu o pastrezi doar pentru tine inchizand pumnul, ci o lasi sa plece mai departe, sa zboare libera in lumea larga...

3 comentarii:

Unknown spunea...

Cuvintele tale mi-au adus aminte de copilarie.Zgomotul primaverii,mirosul si fericirea inunda vazduhul.Pentru o clipa am uitat de toate grijile cotidiene si m-am regasit pe ulitile copilariei.Mi-am adus aminte de personajele lui Teodoreanu din "La Medeleni"!Adevarul e ca firea ta de artist trezeste in mine sentimente de mult uitate sau atrofiate.M-a induiost felul in care tu si fiul tau Fane cel mic ve-ti pregati Pastele.Nici o bogatie materiala nu se compara cu clipele pe care le ve-ti petrece vopsind oua sau pictand bunatatile pascale.Si eu te invidiez pe tine!

Eva spunea...

Lucrurile simple sunt cele mai frumoase...si de obicei sunt la indemana noastra. Sper ca ziua de maine sa fie frumoasa si linistita pentru toata lumea! Eu cel putin am multe de facut si sper sa le termin cu bine pe toate...
Iti doresc ca lumina sfanta sa iti lumineze casa si inima, Stefan!

Paul spunea...

Incearca sa-i treci pragul si-i vei auzi cantul inmiresmat de parfumul pomilor infloriti, de salcamul ce te inebuneste de placere si te asigur ca tot ce te inconjoara te va face sa te prinzi in valsul placerii de a te infrupta din tot ceea ce-ti ofera, totul este sa vrei s-o atingi cu tot sufletul!